måndag 12 januari 2009

Ett sorgset farväl

För ett år sedan flyttade jag min blogg härifrån till Wordpress. Där finns den inte längre. Och egentligen finns den inte här heller.

Jag är arg. Jag är besviken. Jag är ledsen. Fly förbannad och faktiskt riktigt förtvivlad.

Wordpress "suspenderade" min blogg. Utan förklaring. Så ska det gå till säger de - när någon bryter mot deras avtal. Deras "terms of service". Jag har lusläst avtalen. Om och om igen. Jag förstår inte vad jag gjort fel. Jag har försökt kontakta supporten. Men får inga svar.

De har uppenbarligen dömt ut mig som paria. Har ingen rätt att försvara mig. Har ingen rätt till förklaring - av något som för mig är totalt obegripligt.

Allt jag fått veta är detta:
Blogs are suspended if they are found to be in breach of the TOS.
We do not contact you first to ask that content be modified or removed.
You may NOT have that blog name back.
You may NOT have the blog content back.


Jag vill här bara tala om för mina bloggvänner vad som hänt. Och ge en förklaring till varför jag slutar blogga. Just nu är jag för förbannad, för besviken och för ledsen för att orka.

Editerat:
Katastofen fick ett lyckligt slut: http://bureborn.wordpress.com
Men jag håller fortfarande andan varje gång jag öppnar Wordpress.

Inga kommentarer: