torsdag 6 december 2007

Schematisk tjänare

Jag är en lydig adept. Säger min guru Szalkai att det är sex kilometer som gäller, då springer jag sex kilometer. Varken mer eller mindre.

Säger och säger förexten. Skriver gör han väl snarare - på Marathon.se. 26 veckors träningsprogram för maran. Som jag följer. Slaviskt.

Vad innebär det att jag så osjälvständig? Att jag gillar att ruta in livet? Att jag är svag för auktoriteter? Nja, snarare att jag känner mig själv. Utan en uppgjord plan riskerar jag att förlora både fokus och motivation. Falla för den mjuka soffans frestelse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HA! och du har inga siffror i ditt liv...men vännen, du följer ju dina kilometer istället...*S*. Bra kämpat, ska försöka kubba efter dig någon gång...en så där fem sex kilometer efter...*LOL*

Bureborn sa...

*skrattar*
Busar minsann ibland - helst tidsmässigt. Han vill att jag ska springa långsammare på långpassen, men snabbare på kvalitetpassen.
Men min kropp har liksom en fart den gillar, och där vill den helst ligga och mala på.
I augusti (?) kommer du att hänga med mig hela milen!!!

Anonym sa...

Ja, förfanken! Jag ska klara en mil, men frågan är om du hinner fram i mål innan jag når första vätskekontrollen...*S*...men då kan du ju starta grillen och sprätta en öl...*hirr hirr*